thank you coz melawat, aku hargai n mengalu2kan kedtgan korg! (^_^)

Monday, September 12, 2011

kesakitan hati yg melanda!!!

Posted by huSDee_sweet at 4:53 AM
Sj suka2  bt list ni coz terlalu bnyak bnda /org yg amat mnyusahkn aku skrg!so, aku rasa nk jerit je makhluk2 tu “ Go to hell!”. Itu je nk kata, kata maki2an lain xleh  la aku gtau kat sini coz bnda tu trlalu ‘private’!so, aku just list sikit2 je prkra/org yg ku x suka!
 Perkra  / org yg aku x suka
1-org yg brlagak kaya tp sbnarnya dia amtlh susah ( bak kata pepatah org “ Biar nmpak brgaya wlaupun pokai”- jgn kcau aku sdah lah! )
Aku nasihat makhluk2 jnis cmni- klau nk bergaya sgt, aku xksah la,asalkn jgn KACAU aku @ family aku!
2- org yg mnyusahkn mak aku
Cthnya, makhluk  yg mmbwa balik mak mertuanya ke rumah aku, mmbebankn mak aku coz mak aku kna byar bil elektrik, bil air, makanan & lain2 lg-so, terima ksih kpd makhluk tu yg mmbwa balik lebih bnyak ‘BALA’ ke rumah aku  (^_^)
Aku nk gtau la sikit- aku trnanti2 KEMATIAN mak mertua kau tu, smoga dia akn dicucuri RAHMAT dan x MENYUSAHkan org lain lg! (@_@)
3-makhluk  tua yg x sdar ke diri
Maksud aku makhluk tua yg mnumpang umah org ikut suka je, wlaupun dia thu dia mmang mnyusahkan org! org2 jnis mcm ni ptut mampus je lbih awal lg, snang sikit hdup aku ni!
Aku advicekn- wlaupn dh tua kerepot, msih da lg org yg lebih tua dri kau n susah, tp depa blh brdikari lg! bkan mcm makhluk tu, xreti nk brusaha tp nk tumpang kekayaan org lain.
4-traffic jem yg agak mnyusahkn khdupan & keamanan hdup aku ni!
Coz dkat2 RAYA, maka rmailh umat Islam & lain2 kaum pulang ke kg @ pi cuti kat mna2 je la. Aku xla brapa mrah sgt, Cuma STRESS sikit ja!
5-pemandu kereta bsar yg mmandu dgn prasaan bngga
Why aku kata mcm tu??? Coz bnyak sgt makhluk2 yg mmbawa kereta BESAR mereka dgn begitu gila skli ( bkan semua org, tp sstgh je! ) aku amatlh pantang dgn makhluk2  jnis cmni. Mungkin mreka trasa trlalu bngga mmbwa kereta BESAR smpaikn dh lupa da org lain yg mmandu di jlan trsebut!
Nasihat aku kpd makhluk2 jnis cmni- baik hmpa pi bina jlan raya eksklusif utk kereta BESAR hmpa tu, supaya hmpa x mmbnuh org lain dan mndpt DOSA shj.
6-pemndu motosikal yg gila
Aku tgaskn di sini bhwa x smua pmandu motor ni gila, cma da segelintir makhluk yg mmbwa motor spti org GILA. Sebab apa depa GILA, aku xthu. Slalunya yg gila ni akan mmotong kereta lain bgaikn mereka pula yg mmbwa LORI BESAR ja! So, sdar2 wahai pmandu motor2 yg GILA tu, mmandulh dgn lbih slmat.
Aku advicekn makhluk2 jnis cmni- pegi bt jlan utk motor hmpa sj, pastikn nk mmandu ngan GILA tp x mnganggu nyawa@ketenteraman org lain! paling senang klau dh rasa nk MATI awal sgt, baik hmpa dok kat LANDASAN KERETA API!
7-penjual yg brmuka MASAM dan SOMBOMG tahap CIPAN
Aku mmang pelik ngan glongn cmni, da hati nk mnjual tp SOMBONG mcm ank cipan. Aku sering alami prkara ni ngan penjual perempuan ( maybe coz aku perempuan, depa rasa aku ni xmnrik prhtian ja! ) yg pling ku pelik, bila da customer lelaki, depa layan pnuh dgn kmesraan dan senyuman  tu! Mmang pelik!
Aku nk gtau sikit, org2 jnis cmni- ptut TUTUP KEDAI dan BALIK UMAH tdo ja@bt benda lain SELAIN MENJUAL!
8-org berdating
Aku xmrah klau da yg nk ‘date’, DOSA korg TANGGUNG SENDIRI coz klau aku nk nshat pun, yg berdate tu bsar2 dan berakal dh! Mslah aku bila org bt ‘date’ ni, seringkali jlan lambat mcm SIPUT BABI! Klau letak SIPUT BABI, msti menatang tu mnang dh! Dh la jlan LEMBAB, aku yg dok di blkang makhluk2 ni trpaksa brjlan LEMBAB sprti SIPUT BABI lak!
Aku nk bg prigtan skit- klau nk ‘date’  tu jlan lh CEPAT2 sikit, kalau nk jlan LEMBAB gak, pastikn xda org kat blkang dgn muka BENGANG tgh mnunggu hmpa brjlan dgn CEPAT!

*aku trpaksa pnggil ‘makhluk’ coz mmang makluk2  golongn tu patut dipnggil MENATANG ja. ( mlas nk pnggil MENTANG tkut da org x fham,  nnti jd x sesuai dgn ayt lak n blog aku di BAND olh org lain! )
Kesimpulannya, semua bnda yg da dlm list aku ni mmang bnda2 yg mnjengkelkn aku, mmbt aku mrah dan kdg2 mmbt aku maki ‘makhluk2 tu’ di khlayak ramai. So, brigt2lh coz xsmua suka dgn apa yg ‘makhluk tu’ bt, ubahlh sikit! ( aku x sruh brubah jd pelik ye! )
Bt makhluk2 yg tlh brjaya mmbwa BALA BENCANA, MEMBEBANKN  aku n family aku, bt aku MARAH dan MAKI2, aku ucapkn ribuan ‘terima kasih’ dan aku HARAP sgt2 JANGAN mnyusahkn aku n family aku n elok sgt la klu makhluk2 tu pegi MAMPUS!!!!!!!!!!!! ( GO TO HELL!!!!!! )
Sekian, terima kasih! 

0 comments:

Post a Comment

Protected by Copyscape Plagiarism Software
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Procrasti-Nation Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting