thank you coz melawat, aku hargai n mengalu2kan kedtgan korg! (^_^)

Friday, July 29, 2011

New contest!

Posted by huSDee_sweet at 12:04 PM 0 comments


sbnarnya aku ngah memikirkn contest pe yg ptut aku bt n dpt dsertai olh 
blogger2 lain.
tetapi, kepala ku yg kusut ni mnyebabkn aku xdpt memikirkn sbrg idea yg bernas!
oleh itu, aku amat brbsar hati nk tnya pendapat korg semua,
contest pe yg ptut ku bt???
jgn lupa gak utk suggest hadiah coz snang la skit aku nk mncri hadiahnya!


aku pun da la rasa frust sikit coz x dpt nk tngok cinema weekend ni!
( tau tngok cinema je, bca buku xmau lak! )
mngkin dsbabkn sikapku yg agak MALAS mmbtkn aku gian nk pi cinema!
dh la da cter Harry Potter, Senario n mcm2 lg yg best!
 
dkat2 puasa ni brmakna dktlh dgn exam trial yg aku x trtunggu2 tu! aku klau leh nk lmbatkn masa!
nsib baik xda doraemon, klau x aku mmang mnta tlong kat dia dh!

( jgn lupa comment contest pe yg ptut ku bt n bg suggestio hadiah apa ptut ku bg )

Thursday, July 14, 2011

Kesedihanku...

Posted by huSDee_sweet at 2:39 AM 0 comments

Tajuk post aku kali ni bunyi cm nk citer psal putus cnta,pastu sedih.
tu je yg slalu org kata.
aku bkan nk citer psal tu coz klau pakwe dh xmau, aku pn x ksah
kat dunia ni rmai lg mamat lain.
klau dh xda sapa nk, kiranya xda jodoh la. ( nk bt cmna, mmang dh takdir ku )
aku sbnarnya nk citer bnda yg leh bt ku sdih, aku xtau ahr klau korg rasa benda yg aku bkal gtau ni xbt korg sedih.
antara perkara yg bt aku sedih :

1- kematian ayh ku
aku mmang sedih gila ( sikit lg je nk jd gila ) bila ayh aku tnggalkan aku. dh la aku x
smpat jumpa dia di saat dia mnghembuskan nafas yg trakhir.
nk bt cmna, dh mmang aku x dtakdirkan utk brada di samping ayh bila dia perrgi.
blh dikatakn tiap2 mlm aku nangis coz trigtkan ayh.
tp aku dh redha dgn pmergiannya.
aku rsa da la rasa sedih gak time aku trkenangkan ayh ku.

2- kematian kucingku
wlaupun time dia mati aku x nangis, lpas 2 3 minit tu bru ku nangis.
malas nk nangis depan org ramai, sgan!
dulu kucing aku yg nma TOM tu mninggal,aku mmang sedih sgt2!
aku rsa dialh satu-satunya kucing ku.
tp dh dia nk pi, aku relakan.
skrg ni threeco tman aku time aku tdo,.
klau dia mati,aku mmang nangis tahap cipan ahr!

3-kmatian arnabku
arnab aku hdup lg skrg ni.
dulu, aku dh prnah bela,pastu dia mninggal.
sedih tul aku rsa! dhla arnab ku tu comel pastu pandai.
aku kata arnab ku tu pandai coz bila ku pnggil dia melompat mai kat ku. mmang ahr pandai!

4-cinta?????
org kata lpas ptus cinta kita akan sedih~heartbroke la org katakn.
bg aku la, aku xda la mnangis smpai mata jd cm panda ni.
klau ku putus cnta, aku rsa marah! lg2 klau mamat tu yg tnggalkn ku.
membara api kmarahan ku ni!
ada la sikit perasaan kecewa!
klau ltak dlm snrai ni, mmang aku list sbgai no akhir coz aku lbih rela putus cnta drpd hilang family n friends aku!



sekianlh post aku kali ni, nnti ku update lg list ni!
assalamualaikum...

Friday, July 8, 2011

30 Fakta Menarik Mengenai Wanita

Posted by huSDee_sweet at 1:35 PM 0 comments


 Fakta-Fakta Tentang wanita

1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).

4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.

5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.

7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.

8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.

9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.

11.Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.

13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.

14.Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.

15.Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.

16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17.Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.

19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.

20.Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21.Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!

22.Satu ucapan 'Hai' saja sudah cukup menceriakan harinya.

23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24.Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.

25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.

26.Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.

27.Senjata wanita adalah airmata!!

28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.

29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.

30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.


sumber: http://www.fcukz.co.cc/2010/06/30-fakta-menarik-mengenai-wanita.html#ixzz1Rbjc1mcf

41 Fakta Menarik Mengenai Ayah

Posted by huSDee_sweet at 1:33 PM 0 comments

1. Ayah ingin anak-anaknya memiliki lebih banyak peluang daripada dirinya, menghadapi lebih sedikit kesusahan,tidak bergantung pada sesiapapun,tapi selalu memerlukan kehadirannya.

2. Ayah membiarkan kamu menang dalam permainan ketika kamu masih kecil, tapi dia tidak ingin kamu membiarkannya menang ketika kamu sudah besar.

3. Ayah tidak ada di dalam album foto keluarga, kerana dia yang selalu memotret.

4. Ayah selalu tepati janji! Dia akan memegang janjinya untuk membantu seorang kawan, meskipun ajakanmu untuk pergi sebenarnya lebih disukainya.

5. Ayah selalu sedikit sedih ketika melihat anak-anaknya pergi bermain dengan kawan-kawan mereka.kerana dia sedar itu adalah akhir dari masa kecil mereka.
6. Ayah mulai merancang hidupmu ketika tahu bahwa ibumu telah hamil (mengandungmu).

7. Ayah membantu membuat impianmu menjadi kenyataan bahkan diapun meyakinkanmu untuk melakukan hal-hal yang mustahil, seperti berenang di air setelah dia melepaskanmu.

8. Ayah mungkin tidak tahu jawaban segala sesuatu, tapi dia membantu kamu mencarinya.

9. Ayah mungkin nampak garang di matamu, tetapi di mata kawan-kawanmu dia nampak baik dan penyayang.

10. Ayah lambat mendapat teman, tapi dia bersahabat seumur hidup.
11. Ayah benar-benar suka membantu seseorang.......tapi dia susah meminta bantuan.

12. Ketika ayah di dapur,memasak bagaikan penjelajahan ilmiah. Dia memiliki formula resipi tersendiri, dan hanya dia sendiri yang memahami bagaimana memasak menurut resipi sendirinya itu. Dan hasilnya?... .mmmmhhh..."tidaklah terlalu mengecewakan" ^_~.13. Ayah mungkin tidak pernah menyentuh sapu ketika masih muda, tapi dia boleh belajar dengan cepat.14. Ayah paling tahu bagaimana mendorong ayunan cukup tinggi untuk membuatmu senang tapi tidak takut.15. Ayah akan sangat suka membelikanmu makanan selepas dia pulang kerja, walaupun dia tidak dapat sedikit pun bagian dari makanan tersebut.
16. Ayah selalu berdoa agar kita menjadi orang yang berjaya di dunia dan akhirat, walaupun kita jarang bahkan jarang sekali mendoakannya.

17. Ayah akan memberimu tempat duduk terbaik dengan mengangkatmu dibahunya.

18. Ayah tidak akan memanjakanmu ketika kamu sakit, tapi dia tidak akan tidur semalaman. Siapa tahu kamu memerlukannya.

19. Ayah menganggap orang itu harus berdiri sendiri (berdikari), jadi dia tidak mahu memberitahumu apa yang harus kamu lakukan, tapi ia akan menyatakan rasa tidak setujunya.

20. Ayah percaya orang harus tepat waktu. kerana itu dia selalu lebih awal menunggumu.
21. Dia akan melupakan apa yang ia inginkan, agar boleh memberikan apa yang kamu perlukan.

22. Dia menghentikan apa saja yang sedang dikerjakannya, kalau kamu ingin berbual dengannya.23. Dia selalu berfikir dan bekerja keras untuk membayar yuran sekolahmu tiap semester, meskipun kamu tidak pernah membantunya menghitung berapa banyak kerutan di dahinya.24. Ayah mengangkat beban berat dari bahumu dengan merengkuhkan tangannya disekeliling beban itu.25. Ayah akan berkata,tanyakan saja pada ibumu" Ketika dia ingin berkata,"tidak".
26. Ayah tidak pernah marah, tetapi mukanya akan sangat merah padam ketika anak gadisnya tidur di rumah  kawan tanpa seizinnya.27. Dan dia pun hampir tidak pernah marah,kecuali ketika anak lelakinya tertangkap basah menghisap rokok dibilik mandi.28. Ayah mengatakan,tidak apa-apa mengambil sedikit risiko asal kamu sanggup kehilangan apa yang kamu harapkan.39. Pujian terbaik bagi seorang ayah adalah ketika dia melihatmu melakukan sesuatu hal yang baik serupa seperti caranya.30. Ayah lebih bangga pada prestasimu, daripada prestasinya sendiri.
31. Ayah hanya akan menyalamimu ketika pertama kali kamu pergi merantau meningalkan rumah,kerana kalau dia sampai memelukmu,mungkin dia tidak akan pernah melepaskan pelukan darimu.

32. Ayah tidak suka menitiskan air mata......ketika kamu lahir dan dia mendengar kamu menangis untuk pertama kalinya,dia sangat gembira sampai-sampai keluar air dari matanya (ssst......tapi sekali lagi ini bukan menangis).

33. ketika kamu masih kecil,dia memelukmu untuk mengusir rasa takutmu.......ketika dikau bermimpi akan dibunuh monster.

34. tapi.......ternyata dia boleh menangis dan tidak boleh tidur sepanjang malam, ketika anak gadis kesayangannya di rantauan tidak memberi kabar selama hampir satu bulan.

35. Ayah pernah berkata," kalau kau ingin mendapatkan pedang yang tajam dan berkualiti tinggi, janganlah mencarinya dipasar, tapi datang dan pesanlah langsung dari pandai besinya. begitupun dengan cinta dan teman dalam hidupmu, jika kau ingin mendaptkan cinta sejatimu kelak, maka minta dan pesanlah pada Yang Menciptakannya".
36. Untuk masa depan anak lelakinya Ayah berpesan,"jadilah lebih kuat dan tegar daripadaku, pilihlah ibu untuk anak-anakmu kelak wanita yang lebih baik dari ibumu , berikan yang lebih baik untuk menantu dan cucu-cucuku, daripada apa yang yang telah ku beri padamu".

37. Dan Untuk masa depan anak gadisnya ayah berpesan," janganlah bersedih meskipun kau seorang wanita, jadilah selalu bidadari kecilku dan bidadari terbaik untuk ayah kepada anak-anakmu kelak! lelaki yang boleh melindungimu melebihi perlindungan Ayah, tapi jangan pernah kau gantikan kedudukan Ayah di hatimu".

38. Ayah bersikeras, bahwa anak-anakmu kelak harus bersikap lebih baik daripada sikap kamu dahulu.

39. Ayah boleh membuatmu percaya diri.......kerana dia percaya kepadamu.

40. Ayah tidak mencuba menjadi yang terbaik, tapi dia hanya mencuba melakukan yang terbaik.

41. Dan terpenting adalah.......Ayah tidak pernah menghalangimu untuk mencintai Tuhan, bahkan dia akan membentangkan seribu jalan agar kau dapat menggapai cintaNya, kerana diapun mencintaimu kerana tuhannya.


sumber: http://www.fcukz.co.cc/2011/04/41-fakta-menarik-mengenai-ayah.html#ixzz1Rbj8BilH



Thursday, July 7, 2011

Perhimpunan bersih???

Posted by huSDee_sweet at 12:26 PM 0 comments

Apabila hri mggu menjelma, ramai yg trasa gembira (trutamanya aku!) coz cuti!
Aku blah Kedah.so, cuti jumaat n sabtu. So, bg yg dok KL tu, tnggu ahr shri lg pastu korg leh la cuti!
(hehehehehehehehe….)
Weekend ni aku x thu nk bt pe! Nk study pun rsa mcm malas sikit! ( sikit ker? ) olh sbab sifat malas yg brkobar2 n mnguasai diri ku  ni, aku amik kptusan utk buka blog utk mluahkan perasaan kebosanan aku n 
keseronokkan! ( ayat BM yg x ktthuan )
Td skool ada la bt perhimpunan rasmi ( tp nmpak mcm x rasmi jer! )
Ckgu aku bgtau yg ppd bagi surat, so dia nk baca ahr perutusan yg agak pjang n berbelit tu!
Ckgu gtau plajar2 skool, ckgu2, n pkerja krajaan x dbnarkn utk menyertai ‘Perhimpunan Bersih’ yg bakal diadakan pd 09 Julai 11, hari Sabtu n brtempat di KL.
Perhimpunan yg dktakan bersih ini diadakn brtujuan utk mminta krajaan bt pilihanraya yg adil n telus! ( klau aku punya ayat trsilap gtau aku). Aku xla brapa nk aktif mmbaca berita bab2 politik ni coz aku under age lg   ( ya ka??? )
Lgpun ckgu x sarankn utk trlbat ngan bab2 politik coz kami msih muda ( muda??? )
Ckgu tu kata lg, xleh kluar pakai bju kuning tkut dtangkap olh ……….. ( pihak brkuasa )
Dlm surat perutusan tu pun tulis kata kita semua x dgalakkan kluar rumah pd hri sabtu tu coz tkut tmbul sbrg prkara yg x diingini! So, aku bg cdangan ahr. Lbih baik tido,

 bca buku,

 tngok tv, 

mkan di umah.

 Time2 cmni ahr elok utk mluangkan mas bersama kluarga yg trsyg! Bukannya dgn ayang/abg yg trsyg. Klau rasa xda katan yg sah lg, xyah la nk brasmaradana ( bt dosa je nnti ). Tp citer bab2 ikatan ni, nnti da lak yg kata kami mmang dh sah couple, tunang. Yg tunang tu pn sndiri mau igt ahr, bukannya kahwin lg. ( so, no berdua-duaan! )

Uish, aku ni melalut/mengarut pjg ahr! Ntah org fham ke tak apa yg sdang aku ckapkan.( ??? )
Td kat skool, aku blajar subjek Eko selam 2jam cmtu ahr ( xpasti sgt ). Lpas blajr tu bila tngok balik nota Eko tu aku trasa nk trmuntah. Xlama lg nk bljar bab IP. Ckgu tu ajar agak cepat n aku agak malas utk mmbaca nota ( sikap yg xptut diamalkan! ) bak kata kwn tu, “jgn salahkn kedaan,lakukan perubahan”.
Bila aku dok advice org, aku prigt diri aku spaya x bt benda yg aku advise tu kat org! sstgh tu, pndai advice kat org, padahal diri sndiri pun sama gelong gak! Aku hrp org2 jnis cmni leh sdar ke diri la, jgn kata kat org je lebih! Bak kata aku, bila brkata2 kpd org, cerminlah diri anda dulu. 

Chewah! Gagah gak nk bt papatah, pdahal jd x kthuan.
Apa2pn, aku sdar aku bkanlah mnusia sempurna, aku sma gak ngan org lain, prnah mlakukan kslahan. Itu shja citer aku, assalamualaikum.
“yg baik itu dtg dri  Allah, yg buruk itu dtg dri mnusia sndiri”



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Procrasti-Nation Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting