thank you coz melawat, aku hargai n mengalu2kan kedtgan korg! (^_^)

Wednesday, March 16, 2011

saya SAYANG Ibu

Posted by huSDee_sweet at 11:02 AM
aku tlh join satu contest ni, mmang best ahr coz aku kena citer pasal org yg aku amat2 syg di atas muka bumi ini!!!
org itu ialah.........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
EMAK aku!!!   (^_^)v


mak aku adalah segala-galanya skrg!
nak thu kenapa???

let me tell you the story,
aku sgt syg mak aku coz arwah ayah aku dh pergi menemui Ilahi.
so,aku klau da apa2 problem, mesti la aku gtau mak aku.
mak aku kalau bab2 mencari brg yg tak jumpa, mmang mak aku terer!
disebabkn kes aku ni nyanyuk mngalahkan mak aku, so mak aku sring kali menjumpai brg/harta aku yg brharga.
so,mmang klau minta mak aku cri brg, msti mak aku jumpa ahr!
memang terer ahr mak aku ni! (^_^)

pastu ada lg yg special pasal mak aku.
disebabkn mak aku bos kat umah aku.
maka, upacara meminjam wang pun sering kali berlaku diantara aku ngan mak aku.
mak aku ni baik, slalunya x masuk ahr dlm buku 555, slalunya mak aku bg je wang tu!
aku syg mak aku yg pemurah ni....

mak aku pun terer memsak. sma sprti mak2 org lain!
klau mak aku masak, mmang fuhhhh......(meleleh air liur tu!! :-)'''  )
di sebabkn itulh aku suka sgt mkan msakan mak aku ni!   (^_^)    

ni aku nk citer sikit bab sedih nie.....
sblum aku amik exam SPM, ayah aku pergi menemui Ilahi.
tinggallah mak, aku, 2 org kakak aku, & 2 org abg aku.
so, aku amat2 la frust dgn pmergian ayah aku ni.
bleh kata tiap2 hari aku mnangis ( aku ni tokey mnangis gak! ).
so, mak aku pun mmberi kata2 smngat kat aku ( dh brgenang dh air mata aku ni! )
mak bg tahu yg aku perlu reda dgn pemergian ayah. mak aku kata ayh aku dh maafkn sgala slah & silap aku.
maka, aku pun mengesat air mata aku & terus pergi mmbaca buku.
aku x mahu mak aku sedih disebabkn aku....
so, sebab tu ahr aku amat2 syg mak aku.


aku nk tmbah sikit sajak utk mak aku yg baik ni!


Ibu,
bolehkah ku ganti kasih syg mu yg amat bernilai itu,
biar beribu tahun pun,
adakah aku akan jumpa kasih syg yg serupa dgn mu itu?
ibu,
aku tahu aku  bukanlah baik,
selalu menyusahkn mu,
selalu membt kau risau dgnku,
tp ibu,
ibu boleh mnangani semua itu,
betapa tabahnya dirimu ibu.
aku pun xthu bgaimna ibu dpt mnangani semua itu,
wlaupn kami adik bradik sring brgaduh,
ibu tetap dpt menyelesaikannya.
ibu,
kau jaga kami semua dari kecil hingga besar,
tdak ternilai pngorbanan mu itu,
bgaimana dpt ku mmblas jasamu ibu???
apa yg ku mampu 
hanyalah menjaga mu hingga ke akhir hayatmu...

sejak aku dri kecil hnggalah pd hari ini, ketika ini & saat ini.
aku amat menyayangi mu emak, sepenuh hati ku.......
i love u!!!! (^_^)
~THE END~


so, ini adalah syarat2nya utk sertai contest ni :
1)Buat entry sal tjuk "saya SAYANG Ibu",,then,,letakkan banner seperti ini n photo mak korang yg tercantik  kat entry korang n wall korang!!!


2)Then,,korang story la sal mak korang,,x kisah la sal apa pun,,,nk crita sal perkara happy ke sedih ke,,suka dan duka korang bersama dgn mak korang ke,,kelebihan mak korang ke,,n laen2 la,,

3)It is up to you nk buat style cam mana pun,,nk buat esei ke,,sajak ke,,x kisah,,jnji ad unsur yg korang syg kat mak korang,,,kalau korang nk ltak kata2 hikmah ke,,ikut la,,semua dterima,,,ok??

4)Then,,follow blog http://heryrun-miey.blogspot.com/2011/03/saya-sayang-ibu.html coz sng dia nk bgtau yg korang pemenangnya,,,n kalau ad contest laen senang dia nk wak announcement

5)Untuk tarikh tutup,,dia pilih 20 May 2011,,sbabnya,,tarikh ni adalah trikh yg paling
 dia x ley lupa,,tarikh ni tarikh dia kehilangan mak tersyg dia,,,

6)JANGAN lupa letak LINK blognya (http://heryrun-miey.blogspot.com/2011/03/saya-sayang-ibu.html ) kat entry contest korang!!

7)Lastly,,cam biasa la,,tagkan kat 2 ORG BLOGGER(1 LELAKI n 1 WANITA)

8)JANGAN lupa tinggalkan link korang kat comment blog dia ye,,,:)




HADIAH
dia akan divide hadiah kpada 2,,,kedua-dua pemenang,,,  
(sorang lelaki n sorang wanita),,,
dia akan bg hadiah berbentuk thing la,,harga???,,,mmm,,,ADALAH,,tp yg pasti,,,
hadiah tu from RUSSIA,,,
ok, itu je syarat2nya.so aku nk tag 2org blogger(1 girl, 1 lelaki )
aku pilih random je,so aku harap korg join ahr contest ni,marilah kita bramai2 join ye. tq

So,,untuk itu,,aq nk cuba tag dulu 2 org :

2 comments:

mHairiemiey said...

nice,,,,takziah tuk husna,,,,sabar k???,,,,
suke bce,,,

huSDee_sweet said...

tq, takziah juga kpd awak atas pemergian mak awk...

Post a Comment

Protected by Copyscape Plagiarism Software
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Procrasti-Nation Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting